Your web browser is out of date. For the best experience on Zimmer websites please upgrade to the latest version of Internet Explorer, Chrome, or Firefox.

Zimmer, Inc.

Úleva od bolesti kyčle: Konzervativní léčba

hip-pain-relief-nonsurgical-treatment-banner

K dispozici je mnoho léčebných možností ulevujících od bolesti kyčle. Úspěch závisí nejen na kyčli každého jedince, ale také na tom, co bolest způsobuje. Léčba artritické bolesti například často zahrnuje kombinaci přístupů. Je důležité, abyste se svým lékařem pohovořili o tom, jaká léčba je pro vás nejlepší.

  • Medikace 
    K léčbě artritidy a kontrole bolesti se používá mnoho léků, jak na předpis, tak volně prodejných. Běžnými léky jsou analgetika bez aspirinu, protizánětlivé léky, kortikosteroidy, modifikátory onemocnění a léky na spaní.
  • Nezátěžové cvičení 
    Pravidelné cvičení zahrnující posilování kloubů a svalů je důležité pro zlepšení síly a ohebnosti. Může omezit bolest, zlepšit pohyblivost, snížit únavu a pomoci vám, abyste vypadali a cítili se lépe. Když se provádí správně, neunaví vaše klouby ani nezhorší osteoartritidu.
  • ‎Léčba teplem/chladem 
    Aplikace tepla nebo chladu na klouby může poskytnout krátkodobou úlevu od bolesti a ztuhlosti. Chladné zábaly/koupele pomáhají snižovat zánět a otok a mohou být užitečné při vzplanutí choroby. Teplo pomáhá uvolnění svalů a podporuje krevní oběh.
  • Kontrola hmotnosti 
    Úbytek hmotnosti pomáhá uvolnit bolest snížením zátěže kloubů. Kyčel totiž nese celou vaši hmotnost.
  • Tělesná a pracovní terapie 
    Fyzioterapeut s vámi může pracovat na vytvoření cvičebního programu na míru a ukázat vám, jak používat terapeutické nahřívání a masáže. Pracovní terapeut vás může seznámit s celou řadou užitečných pomůcek, jsou zařízení na zvedání židle nebo záchodového sedátka.
  • Pomocná zařízení 
    Kyčle můžete chránit používáním hole nebo jiné pomůcky k chůzi, čímž je nebudete nadměrně zatěžovat. Ortopedické vložky do bot jsou určené k podpoře, srovnání a zlepšení funkce chodidla. Mohou tak snížit zátěž kladenou na kyčle.
  • Ortézy 
    Různé typy kyčelních ortéz mohou pomoci snížit bolest kyčle a zlepšit stabilitu a mobilitu.
  • Zdržování se nevhodných činností 
    K činnostem, kterým byste se měli vyhýbat, patří: nadměrné chození do schodů, zátěžové sporty jako je jogging, sjezdové lyžování a zátěžový aerobik, tělesné aktivity zahrnující rychle začínající a končící pohyb, otáčení nebo zatížení dopady, nadměrné ohýbání a klekání, zvedání nebo tlačení těžkých předmětů a sezení na nízkých površích a židlích. Když není možné se těmto činnostem vyhnout, zkuste střídat doby činnosti s dobami odpočinku, aby se klouby neunavily zátěží způsobenou opakovanými úkoly.
  • Duševní zdraví
    V lepším zvládání bolesti kyčle vám může pomoci rozhovor o vašich pocitech s rodinnými příslušníky a přáteli, duševní cvičení, jako je meditace a pozitivní přístup, jakož i návštěva podpůrných skupin.
  • Netradiční a alternativní léčba 
    Někteří pacienti s osteoartritidou užívají vitamíny C a D kvůli roli, kterou hrají při tvorbě kloubního materiálu včetně kolagenu a chrupavky. Někdo užívá vitamín E, hlavní antioxidant ve stravě. K nejčastěji užívaným doplňkům stravy patří glukózamin a chondroitin sulfát, obvykle užívané v kombinaci. Avšak podle studie zveřejněné v roce 2006 v časopise New England Journal of Medicine výsledky ve zkoušce glukózaminu/chondritinu při léčbě artritidy ukázaly, že tyto doplňky nebyly o nic účinnější než tablety cukru.

Protože většina zdravotnických úřadů neřídí bylinkové a potravinové doplňky a účinnost této léčby není široce uznávaná přijatým vědeckým výzkumem, je velmi důležité, abyste se svým lékařem hovořili o všech doplňcích a lécích, které užíváte nebo chcete užívat.